Οι μήνες περνούν, οι εποχές αλλάζουν και μαζί τους αλλάζει και η διάθεσή μας για τη γραμμή μας. Η ομάδα μεγαλώνει, αποκτά τεχνογνωσία και την αξιοποιεί, θέτοντας νέους στόχους και κάνοντας νέα όνειρα. Είχαμε νέες, σημαντικές καλές εξελίξεις μα και προβλήματα, που όμως δεν μας βάζουν κάτω, καθώς με την αγάπη για αυτό που κάνουμε και την ομαδική προσπάθεια, όλα γίνονται. Πάμε να δούμε τα όσα συνέβησαν στη γραμμή μας τον τελευταίο ενάμιση μήνα.

Πρώτη και σημαντικότερη εξέλιξη ήταν φυσικά ο ερχομός του νέου μέλους του στόλου μας, ο ερχομός της δρεζίνας ΜΒ. Η δρεζίνα είναι μετρικού εύρους, κατασκευής του γνωστού Βρετανικού οίκου Wickham, που έχει κατασκευάσει αναρίθμητα τέτοια οχήματα γραμμής. Η συγκεκριμένη δρεζίνα, κατασκευάστηκε κάποια στιγμή μέσα στη δεκαετία του 1960 και ανήκει στην κατασκευαστική σειρά ‘’type 27’’, κινείται δε από βενζινοκινητήρα που μεταδίδει την ισχύ του στον πίσω άξονα του οχήματος. Το όχημα εντροχιάστηκε και έχει ήδη κάνει την πλήρη διαδρομή Βελεστίνο – Αερινό – Βελεστίνο.

Το ΜΒ, μετά την επιτυχή πρώτη δοκιμή πορείας, ποζάρει στην είσοδο του σταθμού του Αερινού

Περνώντας στα της γραμμής, υπήρχαν, όπως πάντα, εργασίες που έπρεπε να γίνουν, ειδικά εν όψει καλοκαιριού, οπότε και οι συνθήκες εργασίας είναι πιο δύσκολες και απαιτούν προεργασία.  Η ομάδα ξεκίνησε τον ψεκασμό εκατέρωθεν της γραμμής, καθώς και συνέχισε τον καθαρισμό της από μεγάλους θάμνους και δένδρα που, όπως είναι φυσικό, οργιάζουν κατά μήκος της γραμμής τους εαρινούς μήνες. Ο ψεκασμός ξεκίνησε στη χιλιομετρική θέση 6+400, με φορητό εξοπλισμό και πεζή διαδρομή από την ομάδα, με τη συνδρομή της δρεζίνας Perkins και ολοκληρώθηκε στην ισόπεδη διάβαση των ‘’Αξιωματικών’’, στη χιλιομετρική θέση 3+000. Χάρη στον ψεκασμό, η γραμμή απελευθερώνεται από παρασιτικά φυτά για τουλάχιστον δύο με τρία χρόνια. Ειδικά σε δύσκολα προσβάσιμα σημεία, αυτό μας δίνει τη δυνατότητα ασφαλέστερης και ευκολότερης επιθεώρησης της γραμμής και της πραγματοποίησης εργασιών επ’αυτής, όσο και ασφαλέστερων διελεύσεων.

Τυπικός καθαρισμός ισόπεδης διάβασης

Κι επειδή επιχειρούμε να αναστήσουμε μια γραμμή μουσειακή, εκτεθειμένη στη φύση και στη φθορά, πάντα υπάρχουν απροσδόκητα προβλήματα. Ένα από αυτά ήταν και αυτό που ονομάσαμε ’’αλεπότρυπα’’. Επί της γραμμής και πριν το Αερινό, βρήκαμε ένα προβληματικό σημείο, όπου απουσίαζε σκύρο, κάτι που καθιστούσε επισφαλή τη διέλευση οχημάτων μεγαλύτερου βάρους. ‘’Ένοχος’’ ήταν μια…αλεπού, που έσκαψε την τρύπα της στο σημείο. Η ομάδα συμπλήρωσε το σκύρο που έλειπε και επιτυχώς διόρθωσε το πρόβλημα.

Μηχανήματα έργων στις εργασίες αποκατάστασης της γραμμής στο σημείο της ”αλεπότρυπας΄΄

Παράλληλα, αντιμετωπίστηκε άλλο ένα σημαντικό θέμα που επηρέαζε άμεσα την ικανότητα κυκλοφορίας από και προς το μηχανοστάσιό μας. Παρουσιάστηκε θραύση ράγας πάνω σε μια από τις αλλαγές τροχιάς (γνωστές και ως ‘’κλειδιά’’ ή ‘’ψαλίδια’’). Η ομάδα αντικατέστησε τη σπασμένη ράγα με νέα, με μέγιστη προσοχή και με την καθοδήγηση έμπειρου τεχνίτη γραμμής. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν δοκιμαστικές διελεύσεις και διαπιστώθηκε η απόλυτη επιτυχία της εργασίας.

Εργασίες αντικατάστασης σπασμένης σιδηροτροχιάς

Μέσα σε όλα τα άλλα, η αγαπημένη μας ‘’Γιαπωνέζα’’, η Δ/Υ  Nippon Sharyo, μπήκε στο λάκκο του μηχανοστασίου, προκειμένου να αλλαχθούν τα λάδια και τα φίλτρα λαδιού και πετρελαίου του κινητήρα της, εργασία απαραίτητη για την καλή της απόδοση.

Μέλος της ομάδας μας κατά τη διάρκεια συντήρησης του κινητήρα της Δ/Υ Nippon Sharyo

Τέλος, ολοκληρώνεται η μεγίστης σημασίας εργασία της τοποθέτησης τυρφωνιών, σε σημεία από όπου αυτά λείπουν, βήμα απαραίτητο για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, που αποτελεί κύριο μέλημα όλης της ομάδας.

Μια αναμνηστική φωτογραφία επιβάλλεται, μετά το πέρας των εργασιών…

Με αισιοδοξία, ομαδικό πνεύμα και περισσότερη αγάπη από ποτέ, συνεχίζουμε το έργο μας για τη γραμμή που αγαπάμε, παραμένοντας προσηλωμένοι στους στόχους και τα όνειρά μας για αυτή, ελπίζοντας και στη δική σας στήριξη και αγάπη. Το ταξίδι συνεχίζεται…

Ευχαριστώ ιδιαιτέρως για την ευγενική παραχώρηση φωτογραφικού αρχείου τα μέλη της ομάδας Νίκο Καραγιώργο, Δημήτρη Παπαδόπουλο, Βαγγέλη Πυρπύλη και Λεονάρδο Μυλωνά.