Καθώς το 2018 έφτασε στο τέλος του, κοιτάμε πίσω. Τρέχοντας πίσω στο χρόνο και στις ράγες μας, ήταν μια χρονιά γεμάτη, μεστή, πλήρης σημαντικών στιγμών και εξελίξεων για εμάς. Από τη δημιουργία και την ολοκλήρωση της ιστοσελίδας μας, την απόκτηση νέου τροχαίου υλικού, τις κοπιαστικές εργασίες γραμμής που μας επέτρεψαν να πάμε παραπέρα, κυριολεκτικώς και μεταφορικώς, μέχρι τις σημαντικές εξελίξεις που δρομολογήθηκαν και θα ανακοινωθούν σύντομα, ήταν σίγουρα μια χρονιά σταθμός για το Μουσειακό Σιδηρόδρομο Θεσσαλίας. Πάμε να δούμε μαζί μια επίσκεψη ορόσημο, με δουλειά, κόπο μα και πολύ κέφι, όπως πάντα άλλωστε.

Στις 14 Δεκεμβρίου, ημέρα Παρασκευή, η ομάδα έφτασε στο Βελεστίνο βραδάκι, οπλισμένη με όρεξη για δουλειά, έχοντας ήδη θέσει στόχους για το τριήμερο που θα ακολουθούσε. Το Σάββατο μας βρήκε χωρισμένους σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα επιφορτίστηκε με τη συντήρηση του ΜΒ – 365, της γνωστής, κίτρινης δραιζίνας μας. Το όχημα μεταφέρθηκε στο λάκο επιθεωρήσεως του μηχανοστασίου μας, όπου και τοποθετήθηκε νέα αντλία βενζίνης, καθώς και το καρμπυρατέρ του. Έτσι, η κίτρινη »κυρία» μπορεί πια να μας προσφέρει την υπηρεσία της για εργασίες στη γραμμή, απροβλημάτιστα και άνετα.

Το ΜΒ απολαμβάνει τη φροντίδα της ομάδας στο λάκο επιθεωρήσεως του μηχανοστασίου.

Την ίδια στιγμή, η ομάδα γραμμής φόρτωσε στρωτήρες στο Unimog και μετέβη σε ένα σημείο, περίπου ένα χιλιόμετρο πριν το σταθμό του Αερινού, στην Χ.Θ. 10+700. Στο σημείο εκείνο, αρκετοί στρωτήρες είχαν πάθει καταστροφική ζημιά από παλιότερη πυρκαγιά και έπρεπε να αντικατασταθούν άμεσα για την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Αφού έγινε η εκφόρτωσή τους και η διασπορά των υλικών κατά μήκος της γραμμής, η εργασία ξεκίνησε. Υπό την καθοδήγηση και την έμπειρη ματιά του προσωπικού του ΟΣΕ, η κοπιαστική εργασία μετατράπηκε σε μια μοναδική εμπειρία για εμάς, δίνοντάς μας την ευκαιρία να μάθουμε από πρώτο χέρι για τις εργασίες γραμμής. Οι νέοι στρωτήρες τοποθετήθηκαν στη θέση τους μα η δύση του ηλίου μας υποχρέωσε να διακόψουμε προσωρινά. Την Κυριακή, η αντικατάσταση των στρωτήρων, το δέσιμό τους στη γραμμή και η υπογόμωση τους, ολοκληρώθηκαν. Επιπλέον, έγινε μια πλήρης επιθεώρηση της γραμμής, από το Αερινό μέχρι το Βελεστίνο, σε μήκος δηλαδή 14 χιλιομέτρων κυκλοφορίσιμης γραμμής. Η ημέρα έκλεισε με την άκρως επιτυχημένη δοκιμή πορείας του ΜΒ, από το σταθμό μέχρι τη στάση.

Άνοιγμα του λάκου (μπούζα) για την τοποθέτηση του νέου στρωτήρα,
Με τη βοήθεια της βαριάς, ο στρωτήρας προωθείται στην τελική του θέση.
Αφού ελεγχθεί το εύρος της γραμμής, γίνεται άνοιγμα της οπής με το ειδικό δράπανο και στη συνέχεια η προσήλωση του τυρφωνιόυ με το μπουλονόκλειδο.

Και ερχόμαστε στη Δευτέρα, τελευταία ημέρα της ομάδας εν δράσει. Η ημέρα αφιερώθηκε στην πλήρη αποκατάσταση ενός πολύ προβληματικού σημείου επί της γραμμής, στη Χ.Θ. 3+700. Εκεί, οι συμπαθέστατες αλεπούδες που αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο, είχαν βρει πρόσφορο έδαφος στο επίχωμα της γραμμής για να χτίσουν τις φωλιές τους, με αποτέλεσμα να να υποστεί καθίζηση η γραμμή, πράγμα που την καθιστούσε μη ασφαλή για τη διέλευση βαρύτερων οχημάτων, όπως η Δ/Υ Sharyo. Η ομάδα ξεκίνησε από το Βελεστίνο, με όλα τα εφόδια φορτωμένα σε συρμό έργων αποτελούμενο από τη Δ/Υ Sharyo να ωθεί το βαγόνι – πλατφόρμα Κιολεΐδη. Με την επίβλεψη του προσωπικού του ΟΣΕ, το ανάχωμα της γραμμής ενισχύθηκε και η γεωμετρία της γραμμής αποκαταστάθηκε πλήρως, ολοκληρώνοντας μια άκρως επιτυχημένη επίσκεψη της ομάδας μας στη γραμμή.

Συμπλήρωση σκύρου για την υπογόμωση της γραμμής και τη διαμόρφωση της διατομής της.
Έλεγχος της εγκάρσιας υψομετρικής διαφοράς της γραμμής με τη βοήθεια της ρίγας μέτρησης εύρους και υπερύψωσης.

Και ενώ εκτυλλίσονταν όλα αυτά, τα μέτωπα και οι στόχοι μας δεν σταμάτησαν εκεί μιας και στο μηχανοστάσιο του Βόλου, κάτι νέο ετοιμαζόταν, κάτι για το οποίο θα μιλήσουμε στο επόμενο άρθρο μας… Η ομάδα αναχώρησε για την Αθήνα, ωστόσο δύο μέλη της επέλεξαν να παραμείνουν και να συνεχίσουν -με επιμονή και σκληρή δουλειά- τη διάνοιξη του περιτυπώματος της γραμμής προς τη στάση του Χαλκοδονίου, πέραν Αερινού… Η επέκταση της γραμμής προς Φάρσαλα είναι στόχος μόνιμος και ποτέ δεν ξεχνιέται. Με βάση αυτό το στόχο, η διμελής ομάδα προχώρησε στον κοπιαστικό καθαρισμό της γραμμής και του περιτυπώματος, μέχρι το μέσον της απόστασης προς Χαλκοδόνιο. Με τις φωτογραφίες που ακολουθούν και με τις καλύτερες ευχές μας για ένα μοναδικό 2019, σας αποχαιρετούμε προς το παρόν, υποσχόμενοι να συνεχίσουμε με τον ίδιο ζήλο την ολοκλήρωση των στόχων μας. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!

Το πριν…
…και το μετά. Eικόνες που μιλούν από μόνες τους!